søndag 24. november 2013

Fra høst til vinter - November-søndag med snøfall - 24.11.2013

Dalset - Foto:RandiAa©
Så skjedde det igjen - det er da ganske årvisst: Høsten gikk over i vinter - og snø er så stille - som om den var ekstra stille i dag av respekt for søndagsfreden - men jeg hadde det på følelsen kvelden i forveien, derfor hadde jeg vært i boden og funnet snømåken - med det samme satte jeg bort hjul-vognen med hageslangen. Utenfor døren så det slik ut:
Foto:RandiAa©
Nesten i glede tok jeg snømåken fatt tidlig på morgenen, enda før frokosten, og selv om snøen var våt og veldig tung, gikk jobben greit mens jeg tenkte på de håpefulle strofene av André Bjerkes dikt "På jorden et sted" (Fra diktsamlingen Prinsessen spinner i berget, Aschehoug 1953, s.9)
På jorden et sted

Tro ikke frosten som senker en fred
av sne i ditt hår.
Alltid er det på jorden et sted
tidlig vår.

Tro ikke mørket når lyset går ned
i skumringens fang.
Alltid er det på jorden et sted
soloppgang.

Jeg hadde egentlig tenkt å være inne mesteparten av dagen for å få med meg alt rundt Cup-finalen - Molde-Rosenborg.
Men "utfartslengselen" ble for sterk, jeg satte Get-boxen på opptak, tok på sportstøy, pakket kamera i sekken - piggsko på - og Runkeeper i gang.
(Men jeg vendte hjem to ganger for å bytte fot-tøy for det var veldig glatt og jeg tar ingen "brekk-risk" mer)
Det endte opp med disse, med en hel-brodd sak på, og det fungerte bedre en pigg-joggeskoene som sannsynligvis har for slitte pigger nå:
Foto:RandiAa©
Jeg tok veien om Stokkan, Dragvoll, Estenstad - Strindamarka. Det var faktisk mer snø der i fjor en måned tidligere.Jeg tok ikke kamera opp av sekken så ofte, for det kom noen kraftige snø-føyker titt og ofte, men noen få bilder ble det:
Fin tursti - Foto:RandiAa©
Strindamarka - Foto:RandiAa©
Dalset - Foto:RandiAa©
Estenstadveien - Foto:RandiAa©
Dagens tur - ikke så lang - ca 7km - Runkeeper

2 kommentarer:

  1. Fine vinterbilder Randi, men liker bedre at våren er rett rundt hjørnet.

    SvarSlett
  2. Fint med skifte av årstider også, Rolf - og det må en høst og en vinter til for at det skal bli vår...

    SvarSlett