mandag 22. oktober 2012

Oktoberfest-2012 - Vandring i vakre høstdager 17.-22.oktober

Høst Moholt kirkegård - Foto:RandiAa© 
Her har jeg samlet noen høst-bilder fra mine "trenings"-vandringer fra 17. til 22.oktober. Selv om våren så absolutt er min favoritt-årstid, må jeg medgi at lyset og fargene og den kjølige, fine luften er da bra på denne tiden av året også. Og høsten i år - september og oktober har vært utrolig fin - det er liksom som vi blir forunt en liten erstatning for en ganske bedrøvelig sommer.
Onsdag 17.oktober ble det en ganske lang tur på ca 18km, hovedsaklig i Estenstadmarka - brukte Runkeeper:
Her er et par av bildene jeg tok ved Tømmerholt den dagen:
Tømmerholt-dammen - Foto:RandiAa© 
Tømmerholt-dammen - Foto:RandiAa© 
Torsdag 18.oktober ble det en liten mil i Strinda-området, lydbok på øret som vanlig, og bare en liten gjødselflue ble fotografert:
Runkeeper
Scathophaga stercoraria - Foto:RandiAa© 
Close-up - Foto:RandiAa©
Fredag 19.oktober ble det bare en kveldstur på 7km (uten Runkeeper) i nabolaget. Stokkan Øvre er alltid et godt foto-motiv - her i høstmørket:
Stokkan Øvre - Foto:RandiAa© 
Lørdag 20.oktober ble det en ganske lang, sen-ettermiddags tur til Nidareid, med innlagt besøk av noen på St.Olavs:
Moholt-Øya-Nidelven - Runkeeper
Her er noen av bildene jeg tok nede ved elven ute ved Nidareid:
Elgeseter bro - Foto:RandiAa©
Høst ved Nidelven - Foto:RandiAa© 
Høst ved Nidarosdomen - Foto:RandiAa© 
Jeg stod omtrent her ved 6km da jeg tok  bildet av Gangbrua:
Øya - Nidareid ved Gangbrua 
Fra Øya til Kalvskinnet - Foto:RandiAa©


Nidelven mot Elgeseter - Foto:RandiAa©
Nidelven mot Ila kirke - Foto:RandiAa©
Nidelven sett fra Øya - Foto:RandiAa©
Søndag 21.oktober tok jeg en liten runde i "Strinda-løypa":
Strinda-løypa - Runkeeper
Og dagens bilde ble bare tatt hjemme - Virginia Leddblomst blomstrer og blomstrer inn i vinteren:
Physostegia Virginiana "Bouquet Rose" - Foto:RandiAa©
Dagen i dag, mandag 22.oktober fikk jeg bare tid til en mini-tur på 7km (uten Runkeeper) - og dagens bilde ble tatt på Moholt (se topp-bilde), og et par vakre høstblader fant jeg i tillegg:
Foto:RandiAa©
 Foto:RandiAa©
Dagens Midtnytt så jeg ikke men Linda sendte meg en SMS og sa at et av mine oktober-bilder var der (brukt 2. oktober), og da jeg alltid tar opp Midt-nytt, tok jeg et bilde av TV-skjermen:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar