tirsdag 16. oktober 2012

Oktoberfest-2012 - Den vakre høsten fortsetter

Høstsol ved Buckhaugen -Foto:RandiAa©
Jeg var "på vandring" i Strinda, Moholt, Tyholt,Sentrum-området både mandag og tirsdag - en tur på vel 10km blir det hver dag. Men akkurat nå har det vært stort sett gåing og ikke sykling - jeg har ikke lyst til å gå fra min nye sykkel om jeg må inn ærender her og der.....man blir skeptisk. Selvsagt var jeg lei for at min GR Aggressor ble stjålet, men nesten mer lei for at jeg oppdager at det finnes slike mennesker som uten betenkning gjør slikt.
Jeg skulle ta et bilde av den vakre aleen til Buckhaugen, da dukket det opp noen barn som kom med på bildet....det så ut til at de også beundret den vakre høsten:
Buckhaugen -Foto:RandiAa©
Tistlene står med vakkert frø-fnokk nå:
Foto:RandiAa©
 Like ved byggeplassen for Strinda Videregående passerer jeg ofte denne vakre eiendommen i Sigurd Jorsalfars veg:
Foto:RandiAa©
En grei veg til byen går ofte ned Blusuvollsbakken - bedre å gå her enn å sykle, bratt er den, men fin er utsikten:
Foto:RandiAa©
Utsikt fra Blusuvollsbakken - Foto:RandiAa©
Nederst i Blusuvollsbakken er det mange fine hager, av og til er det "noen" som titter frem gjennom gjerdene: 
Foto:RandiAa©
Hjemturen legger jeg ofte over Elgeseter bro, Gløshaugen og Jonsvannsveien:
Foto:RandiAa©
Foto:RandiAa©
Ruten i dag gikk over Bakklandet, da jeg skulle til tannlegen min på Nedre Bakklandet, med byturen på 13km, og en ekstra tur til biblioteket og butikken på 4km, ble dagens løype en fin strekning på 17 kilometer:
Runkeeper
Jeg passerte en vakker Heuchera på Bakklandet - og Solvors vakre hus før jeg kom til tannlegen:
Heuchera - Foto:RandiAa©
Solvors hus på Nedre Bakklandet - Foto:RandiAa©
Solvors hus - Foto:RandiAa©
Etter tannlegen gikk jeg over Solsiden og til Sentralbanestasjonen for å hente billettene mine til neste Oslo-tur - på Solsiden møtte jeg et "kunstverk" av gule stoler. Jeg gikk over Verftsbroa (Blomsterbroa), og fulgte kanalen til stasjonen - fin vandring i det vakre høstværet - det oppveier litt for den dårlige sommeren:
Gul-stolene - Foto:RandiAa©
Verftsbroa - Foto:RandiAa©
Langs kanalen - Foto:RandiAa©

2 kommentarer:

  1. Masse flotte bilder hos deg i dag! Det er deilig når høsten er så fin.

    SvarSlett
  2. Takk, Mariann - bra med slik høst etter en dårlig sommer ja.

    SvarSlett